La frase rodona

Cap home ès bastant bó per governar a uns altres sense el seu consentiment.
Abraham Lincoln.



En la majoria dels casos la ignorància és una cosa superable, ja que no sabem perquè no volem saber.
Aldous Huxley

miércoles, 9 de febrero de 2011

El DPTOP va concretar els detalls de la futura Ronda

Tram Mataró- Cabrera
Fotografies i presentació realitzada pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) sobre la futura Ronda del Baix Maresme, amb informació i detalls molt interessants per tots els que vivim entre Mataró i Badalona.

"""Actualment, la mobilitat viària al Maresme es canalitza bàsicament per l’autopista C-32 i l’N-II, que recullen tant el trànsit de llarg recorregut com el trànsit local i comarcal, amb una mitjana que supera, respectivament, els 100.000 i els 40.000 vehicles diaris en alguns trams. Aquesta situació requereix la formació d’un nou sistema viari que permeti una especialització funcional de la xarxa de carreteres de la comarca i en millori el nivell de servei i la seguretat.
Tram Cabrera-Teiá
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha previst la formació d’un sistema viari alternatiu a l’N-II al Maresme que permeti alliberar aquesta via del trànsit comarcal i transformar-la en una via més urbana i integrada en els municipis que travessa, alhora que afavorir la seguretat viària. Aquest procés s’emmarca en el recent traspàs de l’N-II al seu pas per la comarca de l’Estat a la Generalitat i en el document de bases per a la millora de la mobilitat signat pel DPTOP i el Consell Comarcal la primavera passada.
Una de les peces clau d’aquesta nova configuració serà la Ronda del Maresme, de la qual el DPTOP té en licitació de la primera fase de les obres de la Ronda de Mataró per 76,5 MEUR i que s’adjudicarà properament.
 ...l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental de la Ronda del Baix Maresme, des de Montgat fins a la Ronda de Mataró, la construcció de la qual comportarà una inversió estimada en 215 MEUR. Un cop superats els tràmits ambiental i d’informació pública, es redactarà el projecte constructiu. Així es preveu que es puguin iniciar les obres el 2012 i finalitzar-les entre el 2015 i el 2016 aproximadament.
 La ronda que s’impulsa està concebuda per a recollir els desplaçaments amb origen o destí al Baix Maresme i, d’aquesta manera, oferir una via en condicions de capacitat i seguretat alternativa a l’autopista C-32, i descongestionar l’actual N-II. La nova ronda s’ha dissenyat com una via d’alta capacitat per on es circularà a una velocitat màxima de 80 km/h i té com a objectius principals millorar la mobilitat intracomarcal, connectar directament amb la vialitat local, obrir nous accessos al territori i facilitar l’accessibilitat a l’autopista C-32. D’altra banda, obre noves possibilitats per a fomentar el servei de transport públic per carretera a la comarca."""

Aquesta presentació aclareix que la via està destinada bàsicament al tràfic entre els diferents municipis del Maresme i no per al tràfic la destinació del qual és Barcelona, la qual cosa desfà molts malentesos anteriors.
Més detalls en breu


No hay comentarios:

Publicar un comentario