La frase rodona

Cap home ès bastant bó per governar a uns altres sense el seu consentiment.
Abraham Lincoln.



En la majoria dels casos la ignorància és una cosa superable, ja que no sabem perquè no volem saber.
Aldous Huxley

jueves, 16 de diciembre de 2010

Rotondes mudes o tartamudes

Sóc un conductor confiat que circula per l'autopista des de Barcelona amb direcció a Cabrera de Mar. Vaig a visitar a un vell amic que viu allí, en una zona anomenada Plà de l'Avellá. Tantes vegades m'ha parlat d'ella, de la seva tranquil·litat, de la seva urbanització, dels seus avantatges i de les seves facilitats que al final m'ha picat la curiositat i aprofito una tarda lliure per respondre a les seves moltes invitacions.
Prenc el desviament cap a Vilassar de Mar i Cabrera de Mar.
Em trobo en una rotonda...atenció, em vénen cotxes per l'esquerra que es creuen cap a una carretera que surt a la dreta. Com no sé molt bé on se situa el Plá, vaig a poc a poc, però abans d'entrar en aquest encreuament no veig cap cartell indicador...
Quan ja estic disposat a donar la volta completa a la rotonda per orientar-me, veig un cartell en la sortida que indica Cabrera de Mar (Plà de l'Avellá). Bé, no és que estigui posat en el lloc més idoni perquè ho he vist de casualitat. Les indicacions haguessin d'estar abans d'entrar i no després de sortir, però en fi...
Segueixo un quilòmetre més i trobo una altra rotonda, aquesta vegada decorada amb una V gran envoltada de pedres. Però malgrat donar dues voltes completes buscant una indicació, no trobo cap ni una. Serà cap a la dreta, una avinguda gran amb bulevard central? haig de seguir recte? m'hauré passat? Gens, haig de parar i preguntar...
Em diuen que segueixi recte la carretera i ja trobaré un senyal. Bé, continuo. A cent metres em passo un senyal ocult entre els arbres de la meva dreta que indica "Plà de l'Avellá", però quan la veig entre la foscor i les fulles circumdants ja és massa tarda. Bé, segueixo...
I finalment, trobo un correcte senyal a l'esquerra en direcció al famós Plà.
Aquest recorregut és un exemple del que pot ocórrer-li a qualsevol que no sàpiga exactament on es troba el nostre nucli urbà.
Les rotondes van néixer per orientar i en teoria, totes han d'incloure un cartell de gran grandària amb totes les sortides i els seus noms corresponents abans d'entrar en elles. Com a complement, cada sortida ha d'estar senyalitzada amb l'adreça, en cartells apropiats situats en la mateixa rotonda, però la situada davant de la piscina de Vilassar no té ni un, encara que queden pals del que va poder haver estat algun, avui desaparegut.
Para quan una senyalització com ha de ser?

No hay comentarios:

Publicar un comentario