La frase rodona

Cap home ès bastant bó per governar a uns altres sense el seu consentiment.
Abraham Lincoln.



En la majoria dels casos la ignorància és una cosa superable, ja que no sabem perquè no volem saber.
Aldous Huxley

jueves, 11 de noviembre de 2010

La festa de l'estiu a la platja.

Es reprodueix seguidament una part de l'Acta del Plé de l'Ajuntament de Cabrera del passat mes de Setembre. A part d'un redactat que faria les delícies de Berlanga, mostra amb claredat l'interès que l'equip de Govern es pren en tot el que afecti al Plà. Encara que és una mica llarg, val la pena.
El Sr. Alcalde pregunta: Pilar?
La Sra. M Pilar Ventura i Py, regidora del grup municipal del PSC, dóna la bona nit a tothom. Jo voldria tornar a expressar, com vaig fer l’any passat i l’anterior, el malestar que produeix a la gent de Cabrera que viu al Pla de l’Avellà que es faci la festa que fa Vilassar cada any, aquella macrofesta que es fa a la platja.
Vostè Sr. Alcalde em sembla que es va comprometre a parlar, a tractar-ho perquè no es fes i jo no sé quin tracte ha tingut amb ells però la qüestió és que s’ha tornat a fer, ha tornat a portar molèsties i bé, em sembla que ens hauríem de posar molt més durs.
El Sr. Alcalde manifesta que hi va haver, si no me’n recordo malament, dues reunions amb l’Alcaldia i amb els regidors i em sembla que el regidor nostre va tenir una més, a més a més d’aquestes dues, hi va haver tres, a les quals van agafar uns compromisos i la majoria d’aquests compromisos per part de l’Ajuntament de Vilassar es van fer. A partir d’aquí nosaltres vam dirigir una carta de queixa a l’Alcaldia de Vilassar expressant-los el nostre una mica mal humor en el sentit que no s’havia complert en part alguns pactes que s’havien fet, com el tema de la neteja i alguns altres més.
A partir d’aquí, nosaltres començarem a treballar perquè si Vilassar vol fer l’any que ve la mateixa festa, ens haurem de posar bastant seriosos perquè els veïns del Pla de l’Avellà no estiguin tan sacrificats com estan en aquell dia i no solament per la música, que la música és el de menys, sinó el que comporta l’escampament de gent, el “botellon” al Pla de l’Avellà, tot i que aquest any sembla que no va ser tant, però entenc que va ser bastant fort.
La Sra. M Pilar Ventura manifesta que a mi, a casa meva, a les cinc de la matinada van picar unes noies per entrar al lavabo. Imagini’s si anaven contentes. Evidentment, jo no dormia perquè no podia dormir, però va passar. A més, això que segurament a Vilassar li convé perquè deu tenir els seus guanys, no ho dubto, a nosaltres només ens crea despeses i malestar, vull dir que em sembla que ens hauríem de posar molt seriosos i si volen fer la festa que la facin a l’altra banda del poble, cap problema. No ens molestaran.
El Sr. Alcalde manifesta que totalment d’acord. Com a mínim treballarem una mica perquè no torni a passar el que ens ha passat aquests dos anys últims en els quals, torno a repetir, potser fa dos anys va ser més fort encara que aquest any passat, o potser és que nosaltres vam actuar més de pressa, els serveis de neteja, per què? Perquè varem veure que com que la platja quedava plena, vam mirar de netejar tot l’imprescindible perquè no es veiés...
La Sra. Ventura manifesta que per què hem de pagar nosaltres una neteja extra i el Pla de l’Avellà també, perquè ens deixen tot el terra ple d’ampolles.
El Sr. Alcalde comenta que torno a repetir que era un dels temes a què l’Ajuntament de Vilassar s’havia compromès, però quan es van presentar allà eren les 10 i mitja o així i estava mig col·lapsat pel temps de la platja. Treballarem perquè aquest tema l’any que ve no pugui ser tan fort.
La Sra. M Pilar Ventura manifesta que li agraeixo. Una altra cosa és que també per la Festa Major es va fer una festa al Pla de l’Avellà que bé, jo no tinc un mesurador de decibels, però li puc dir que els vidres de casa meva, que estic gairebé a l’altra punta, retrunyien, retrunyien. Vaig trucar a la policia local, la policia local em va dir que estava autoritzada i aleshores vaig trucar als Mossos
d’Esquadra perquè vinguessin a mesurar això, i em van dir que no era competència d’ells, que era
competència de la policia local, just en el moment en què s’estava acabant.
Jo manifesto personalment el meu descontent, no perquè es facin festes sinó pel soroll que arribava a fer i li expresso també aquest sentiment que es comú a molts, a moltes de les persones que viuen i intenten dormir al Pla de l’Avellà. Penseu que hi ha criatures, que hi ha gent malalta.
El mateix va passar en una festa que es va fer a La Genera. Retrunyien els vidres. Aquella va acabar més d’hora, val?, es va fer un dilluns, que la gent a l’endemà va a treballar, però jo crec que nosaltres hem de tenir un mesurador de decibels i no podem fer una legislació que vam fer aquí parlant sobre el soroll i totes aquestes coses i incomplir-la nosaltres mateixos quan fem festes. Jo estic a favor de les festes, això uneix a la gent de dalt i a la gent de baix, però tinguem en compte que aquestes festes no arribin a molestar la gent.
El Sr. Alcalde manifesta que Sr. Durà, vol contestar vostè?
El Sr. José Durà i García, regidor de Festes, respon que sí, bona nit, si em permet, Pilar. Avia’m, voldria fer un aclariment sobre la festa perquè la gent que no ha viscut la festa o ho està sentint i no sap de què va es pensa que allò va ser un gran festival com el que fan a Vilassar. En absolut.
Primer, era Festa Major. Segon, vam mirar els altaveus d’encarar-los cap a diguéssim Mataró. Sí que hi ha gent de Cabrera, sempre es perjudica a algú, però perjudicarem a menys gent encarant-ho cap a Mataró, i tercer, així que va començar la festa per la nit jo me’n vaig anar dos carrers a la Rambla dels Vinyals a escoltar. Avia’m, jo no sé si retrunyien els vidres però em costa de creure que retrunyissin els vidres. I quart, l’endemà al matí el primer que vaig fer és venir a veure si hi havia hagut telefonades, trucades, perquè la gent truca a la policia quan hi ha una queixa i, si no m’han enganyat, no hi ha hagut queixes.
Entenc que potser no us agradi aquest tipus de festa, us agradi més o us agradi menys, però la veritat s’han posat orquestres allà enfocant cap allà i feia el mateix o més soroll i mai havia passat res. Vam acabar a les quatre i deu del matí, crec que és una hora raonable. I si no, per paciència, us convidaríeu que preguntéssiu als veïns de tota la zona que s’han de menjar, perdoneu-me l’expressió, tota la Festa Major. O sigui, sempre diu que fem una mica de poble. Doncs fem una mica de poble, val?
El Sr. Alcalde pregunta: alguna cosa més, Pilar?
La Sra. M Pilar Ventura i Py, regidora del grup municipal del PSC, manifesta que s’informin amb la policia perquè sí que hi va haver més trucades. No sé, a tu et pot enganyar la policia o a mi em pot enganyar la gent que hi va trucar. Jo vaig trucar també, val? Si no hi va haver trucades, la meva segur que hi va ser. I la del Sr. Abel segur que també i la del Sr. Jesús Saez segur que també.
El Sr. Alcalde manifesta que molt bé.
L'Alcalde haurà de posar-se “bastant seriós” per a l'any que ve, ja que en els dos anteriors no li han fet cas, mentre el Sr. Durán considera normal acabar a les quatre i deu de la matinada una festa que se suposa molesta als veïns. Tots feliços perquè “com mínim, treballarem una mica” per evitar molèsties.
Val, com es tracta del Plà, ni cas, una altra cosa seria que fora en el centre del poble
.

No hay comentarios:

Publicar un comentario