La frase rodona

Cap home ès bastant bó per governar a uns altres sense el seu consentiment.
Abraham Lincoln.



En la majoria dels casos la ignorància és una cosa superable, ja que no sabem perquè no volem saber.
Aldous Huxley

viernes, 24 de diciembre de 2010

Rifirrafe

Còpia literal de l'Acta del Plè municipal del Novembre passat:
El Sr. Joan Buxadé i de la Torre, regidor del grup municipal d’ERC, pregunta: ens hem assabentat que l’Ajuntament ha fet un aval per a un crèdit a GICSA.
Sí, un compromís. Volíem conèixer l’import d’aquest aval o aquest reconeixement, la valoració del mateix i a què destina GICSA aquest crèdit, així com l’impacte d’aquest crèdit dins del pressupost de GICSA d’aquest any. Si em podeu respondre?
El Sr. Alcalde manifesta que bé, l’import exacte no el sé, si de cas li contestaré en el pròxim ple. Com?
Intervé el Sr. Carles Munné i Pagan, regidor d’Hisenda, per manifestar que 100.000,00 €.
El Sr. Alcalde manifesta que és per a la compra d’una escombradora, diguem-ho així, d’una màquina
escombradora i em sembla que també s’ha comprat, si no m’equivoco, un camió amb cistella, no?
El Sr. Munné comenta que sí.
El Sr. Alcalde manifesta que val. Exactament si vols al pròxim ple t’ho acabaria contestant.
El Sr. Joan Buxadé i de la Torre, regidor del grup municipal d’ERC, manifesta que Sr. Munné, tinc entès que això va sortir d’una acta de la Junta de fa pocs dies, vull dir que ens sorprèn que no tingueu més coneixement del fet, vull dir que si es va aprovar en una Junta de Govern se suposa que havíeu de saber-ho.
(Se senten diverses veus parlant a l’hora)
Sempre que es fa una pregunta sempre es passa al ple següent.
El Sr. Alcalde manifesta que perdoni Sr. Buxadé, no tinc cap obligació de contestar-li sinó que li puc contestar al pròxim ple.
El Sr. Joan Buxadé manifesta que Sr. Vilà, no és un problema d’obligacions, no és un problema d’obligacions, no em vingui amb obligacions. És un problema que surt d’un acte, d’una Junta en què es parla d’aquest aval i fem la pregunta, la més senzilla que hi pot haver, és a dir, aquest aval de quant és? I escolti, que això no m’ho puguin respondre em sorprèn, em sorprèn Sr. Vilà.
El Sr. Alcalde manifesta que la pregunta que vostè ha fet jo li puc contestar al pròxim ple, no tinc obligació de contestar-li ara.
El Sr. Joan Buxadé comenta que miri, això em sembla una bajanada, Sr. Vilà.
El Sr. Alcalde manifesta que a vostè li pot semblar el que li sembli.
El Sr. Buxadé comenta que em sembla una bajanada, això que diu vostè no em sembla seriós, no em sembla  seriós. Jo com a regidor tinc dret a què vostè, quan li faci una pregunta, vostè em contesti i no me la bandegi i, si és possible, al moment.
El Sr. Alcalde manifesta que en el mateix moment no, això ho diu vostè.
El Sr. Buxadé manifesta que home clar que ho dic jo.
El Sr. Alcalde manifesta que miri una mica el tema i veurà que no tinc cap obligació de dir-ho.
El Sr. Buxadé manifesta que Sr. Vilà, només que sigui per educació, només per educació...
El Sr. Alcalde comenta que d’educació en tinc tanta o més que vostè.
El Sr. Buxadé respon que no, jo no dic l’educació que té vostè, jo dic que només per educació m’hauria de contestar.
El Sr. Alcalde manifesta que al pròxim ple li contestaré, si puc.
El Sr. Buxadé manifesta que val, no em sembla seriós, no em sembla seriosa aquesta postura, Sr. Vilà. I sempre que faig una pregunta vostè em surt amb el mateix, no em sembla seriós això, em sembla una falta de respecte total. Total.
El Sr. Alcalde manifesta que per a mi no.
El Sr. Buxadé manifesta que per a vostè ja ho sé que no. Ja ho sé que no. Així no m’ho contesten això?
El Sr. Alcalde li respon que al pròxim ple li contestaré.

Després de llegir això, qualsevol ciutadà de Cabrera tindrà clares dues coses; la primera, que alguns dels nostres regidors no dominen les matèries que haguessin de ser de la seva responsabilitat, i la segona, que la forma de contestar a preguntes les respostes de les quals no es coneixen és la fatxenderia.
Molt instructives aquestes Actes. I divertides.

No hay comentarios:

Publicar un comentario